Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Dobra agencja marketingowa - jak ją rozpoznać? 5 cech dobrej firmy marketingowej

Treść

Na rynku nie brakuje firma marketingowych, które obiecują zapewnić sukces Twojej firmie. Niestety, wiele z tych obietnic to przysłowiowe gruszki na wierzbie – doskonale brzmiące slogany, za którymi nie stoi rzeczywiste doświadczenie, wiedza czy umiejętności. Jak ich unikać? Jak rozpoznać profesjonalną agencję marketingową, której warto zaufać? Jak znaleźć najlepszych specjalistów dla Twojej firmy? Sprawdzamy!
Agencja marketingowa i Twoja firma – analiza potrzeb
Zanim zabierzesz się za przeglądanie ofert agencji, poświęć kilka chwil na to, by przyjrzeć się… własnej firmie. Zrozumienie jej sytuacji, potrzeb i celów pozwoli Ci sprecyzować swoje oczekiwania. Nad czym warto się zastanowić?

  • Co sprawia, że Twoja firma jest wyjątkowa – co ją wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej unikalna cecha? Co sprawia, że klienci ją wybierają?
  • Kim są Twoi klienci – ile mają lat, skąd pochodzą, jakie są ich potrzeby? Czego poszukują, korzystając z Twojej oferty?
  • Jaka jest aktualna sytuacja Twojej firmy – jak wygląda jej pozycja na rynku? Jak wypada na tle konkurencyjnych firm? Jakie są jej mocne, a jakie słabe strony?
  • Czego oczekujesz od agencji marketingowej – jaki skutek mają przynieść działania marketingowe? Co chcesz promować i na jakie efekty liczysz? Chcesz, aby specjaliści zajęli się konkretną dziedziną marketingu (np. mediami społecznościowymi) czy liczysz na marketing 360?
  • Kim jest Twoja konkurencja – jaka jest jej pozycja na rynku? Jakie działania promocyjne podejmują konkurencyjne firmy? Jak są odbierane przez klientów? Co robią lepiej, a z czym Twoja firma radzi sobie skuteczniej?
  • Jaką kwotę chcesz przeznaczyć na działania firmy marketingowej – jaki jest Twój budżet? Jaki procent przychodów możesz przeznaczyć na działania promocyjne?

Kiedy odpowiesz na powyższe pytania, powinieneś być bardziej świadomy własnych potrzeb. Dzięki temu łatwiej będzie Ci analizować oferty agencji marketingowych i prowadzić rozmowy z ich przedstawicielami.
Marketing 360, czyli pełna współpraca
Na rynku znajdziesz firmy, które zajmują się przeróżnymi działami marketingu – pozycjonowaniem, social media marketingiem, content marketingiem, copywritingiem, reklamami Google Ads i… wieloma innymi. Znajdziesz również agencje marketingu 360 stopni. Czym zajmują się te firmy?
Marketing 360 stopni to kompleksowa obsługa działań promocyjnych marki, z wykorzystaniem wielu kanałów marketingowych, dostosowanych do potrzeb indywidualnego projektu. Powierzając promocję swojej marki agencji marketingu 360, możesz liczyć na to, że zajmie się ona takimi działaniami, jak m.in.:

  • zaprojektowanie strony www lub platformy e-commerce,
  • pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google,
  • prowadzenie komunikacji oraz kampanii reklamowych w social mediach (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube i inne),
  • prowadzenie blogów firmowych i content marketing,
  • prowadzenie kampanii reklamowej w Google Ads.

Co ważne, w marketingu 360 nie chodzi o to, by wykorzystać jak największą liczbę kanałów promocyjnych, ale o to, by wybrać te, które najlepiej wpiszą się w cele marki – i w pełni wykorzystać ich połączony potencjał.
Firma marketingowa – 5 kwestii, na które musisz zwrócić uwagę
Poszukiwania agencji marketingowej możesz rozpocząć w sposób, który jest dla Ciebie najbardziej komfortowy. Możesz poprosić zaufanych znajomych o polecenia, skorzystać z social mediów lub z wyszukiwarki Google.
Kiedy wytypujesz kilka firm, przyjrzyj się każdej z nich z bliska. Dobra agencja marketingowa powinna:

  • Posiadać ciekawe, rozbudowane portfolio – to świadectwo nie tylko doświadczenia, ale także kreatywności i sposobu działania agencji. Najlepiej, jeżeli w portfolio znajdziesz projekty, które są zbliżone do potrzeb Twojej firmy. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej wyobrazić sobie Waszą ewentualną współpracę oraz jej efekty.
  • Przyciągać uwagę nieszablonowymi, wysokiej jakości realizacjami – zapoznaj się ze stronami internetowymi, aplikacjami oraz innymi projektami, jakie zostały wykonane przez firmę marketingową. Zwróć uwagę, czy zaproponowane realizacje są ciekawe, nowoczesne i niebanalne.
  • Dawać najlepszy przykład marketingu – zobacz, w jaki sposób agencja dba o własny wizerunek. Jak wygląda strona www, w jaki sposób komunikuje się w swoich mediach społecznościowych?
  • Posiadać ugruntowaną pozycję na rynku – sprawdź, czy firma bierze udział w branżowych wydarzeniach, konferencjach, szkoleniach. Zwróć uwagę na to, czy agencja marketingowa była nagradzana lub wyróżniania za swoje działania.
  • Cieszyć się uznaniem klientów – koniecznie zapoznaj się z opiniami dotychczasowych klientów agencji. Znajdziesz je w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn) oraz w Google.

Znalazłeś agencję marketingową, która wzbudziła Twoje zaufanie? W takim razie czas na bezpośrednią rozmowę! Skontaktuj się z wybraną firmą – zadaj wszystkie pytania, które Cię nurtują, a także oceń sposób komunikacji agencji. To niezwykle ważne, aby rozmowa była swobodna i przyjemna – w końcu już niebawem możecie ze sobą ściśle współpracować.

Autor: Silesian