Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Typy kampanii Google Ads. Który wybrać?

Treść

Z reklamami Google Ads internauci stykają się każdego dnia. Można je bowiem znaleźć zarówno w wyszukiwarce, jak i w serwisach zrzeszonych w sieci partnerskiej. Występują pod postacią linków sponsorowanych, banerów czy materiałów wideo. Wszystko zależy od tego, jaki typ kampanii Google Ads wybierzesz. Dowiedz się więcej na ich temat!

Kampanie w sieci wyszukiwania

Te kampanie Google Ads polegają na wyświetlaniu linków sponsorowanych na samej górze listy wyników wyszukiwań. Podobnie jak linki organiczne, reklamy składają się z tytułu oraz opisu. Oba te elementy powinny zachęcać użytkowników do przejścia na Twoją stronę. Możesz liczyć na to, że sponsorowane odnośniki pojawią się w wyszukiwarkach tych internautów, którzy wpisali w Google wylicytowane przez Ciebie słowo kluczowe.

Kampanie w sieci partnerskiej Google

Sieć reklamowa Google zrzesza miliony stron i aplikacji mobilnych. Twoja reklama w formie baneru może pojawić się w każdym z tych miejsc. Umożliwia Ci to podążanie za grupą docelową wszędzie tam, dokąd kieruje się ona w sieci. W tym przypadku bardzo ważna jest odpowiednia kreacja graficzna, a także wybór przestrzeni, w której zostanie ona wyświetlona użytkownikom.

Kampanie produktowe

Reklamy PLA (product listing ads) przeznaczone są dla właścicieli sklepów internetowych. Przyjmują postać kafelków zlokalizowanych na górze strony z wynikami wyszukiwań Google. Pojawiają się tym użytkownikom, którzy pytali o konkretny produkt. Tego typu komunikaty marketingowe dostarczają im informacji na temat wyglądu danego artykułu, jego ceny oraz opinii. Kafelki ze zdjęciami odsyłają konsumentów bezpośrednio na stronę towaru w Twoim sklepie internetowym.

Kampanie remarketingowe

Remarketing stanowi jeden z najskuteczniejszych rodzajów kampanii Google Ads. Reklamy tego typu trafiają do tych użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę. Dzięki wykorzystaniu pozostawionych przez nich danych, komunikaty te zachęcają konsumentów do powrotu. Nie dość, że możesz w ten sposób nakłonić odbiorców do tego, by dokończyli rozpoczęty niegdyś proces zakupowy, to dodatkowo masz szansę pozyskać zupełnie nowych klientów o zbliżonym profilu.

Kampanie YouTube

To jedno z najważniejszych miejsc, gdzie mogą pojawić się Twoje reklamy. YouTube uważany jest za drugą najpopularniejszą wyszukiwarkę świata (zaraz po samym Google). Kampanie wideo są szczególnie istotne, jeśli Twoja persona to klient w wieku 18 – 24 lat. Do wyboru masz zarówno reklamy pomijalne, jak i niepomijalne. Mogą pojawiać się przed filmem, w jego trakcie lub pod postacią rekomendacji do obejrzenia.

Kampanie Gmail

Natywne reklamy, przypominające standardowe wiadomości, wyświetlają się użytkownikom klienta pocztowego Gmail w zakładkach „Oferty” lub „Społeczności”. Stanowią bardzo ciekawą alternatywę dla tradycyjnego e-mail marketingu.

Który typ kampanii wybrać?

Każdy z opisanych wyżej typów kampanii Google Ads służy nieco innym celom i przydaje się na różnych etapach lejka sprzedażowego. Właściwy wybór będzie więc zależał od Twojej sytuacji biznesowej oraz celów, jakie chcesz osiągać w danej chwili.

 

Autor: Silesian