Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wnioski o ,,Dobry start" tylko drogą elektroniczną

Treść

Sejm zdecydował, że wnioski o „Dobry start” będzie można składać wyłącznie w formie elektronicznej. Rząd chce, by organem realizującym program został Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Zmieni się wypłata świadczenia, bowiem rodzice otrzymają środki jedynie na konto bankowe.

Takie rozwiązanie ma przynieść znaczące oszczędności – tłumaczyła podczas prac na projektem wiceminister rodziny, Barbara Socha. Chodzi o obsługę programu.

Wiceminister odniosła się także do problemu wykluczenia cyfrowego.

– ZUS ma ogromne doświadczenie w realizacji tego typu zadań. Przypomnę dwa przykłady z ostatniego roku. Mamy czas pandemii, został wprowadzony bon turystyczny, który od samego początku jest usługą świadczoną tylko i wyłącznie drogą elektroniczną. Nie zanotowaliśmy żadnego sprzeciwu rodziców związanego z tym rodzajem świadczenia usług. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku dodatku solidarnościowego, który dotyczył osób tracących pracę. Usługa także świadczona była tylko i wyłącznie na drodze elektronicznej. Nie było z tym żadnych problemów – powiedziała wiceminister Barbara Socha.

Wiceminister Barbara Socha przypomniała, że ZUS w swoich placówkach oferuje pomoc dla osób wykluczonych cyfrowo.

Świadczenie „Dobry start” jest wypłacane raz w roku w kwocie 300 zł na każde dziecko, bez względu na dochód rodziny. Środki mają pomóc rodzicom w sfinansowaniu wyprawki szkolnej. Obecnie z programu korzysta ok. 4,45 mln dzieci.

RIRM

Żródło: radiomaryja.pl, 16

Autor: mj