Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Za sterami agencji marketingowej: pozycjonowanie

Treść

Rok 2016 przyniósł spore zmiany w zakresie metod wprowadzania na rynek marek, ich promocji oraz sprzedaży produktów i usług. Marketerzy jak zawsze stają przed wyzwaniem nadążenia nie tylko za trendami, ale i zmieniającymi się algorytmami Googla. Dla internetowej agencji marketingowej to kwestia być albo nie być.
Według opinii portalu searchengineland.com, niezależnie od zmian algorytmów strona powinna być regularnie uzupełniana o wartościowy content w celu potrzymania aktywności oraz generowania ruchu. Jednak tworzenie wartościowego oraz atrakcyjnego contentu mija się z celem, jeżeli nie będzie on widoczny dla odpowiednio licznej i sprofilowanej widowni. Dlatego klienci oczekują, że ich strona internetowa w należytym stopniu widoczna będzie w wyszukiwarce. To trudne zadanie, ponieważ konkurencja jest ogromna, a – jak podaje hubspot.com – tylko w Stanach Zjednoczonych do wyszukiwarek internetowych trafia miesięcznie 12 miliardów zapytań.
Valuable Content & mobile friendly
Zadanie nie jest łatwe, ponieważ Google zapewnia, że o wyświetlaniu strony decyduje ponad 200 czynników. Jednocześnie koncern przyzwyczaił specjalistów SEO do corocznego wprowadzania kilkuset zmian w algorytmach odpowiedzialnych za podawanie rezultatów wyszukiwania. Próżno szukać na ich temat oficjalnych komunikatów, nawet jeżeli modyfikacje powodują znaczne zmiany w wynikach wyszukiwania. Trzeba zatem nie tylko być na bieżąco z kolejnymi aktualizacjami, ale i zachować ciągłą gotowość wypatrując zmian na horyzoncie.
Można jednak zminimalizować ryzyko stosując się do zaleceń Google. Strategię zmian amerykańskiego giganta w ostatnich kilku latach determinuje wzrost ruchu generowanego na stronach przez właścicieli urządzeń mobilnych. W efekcie znacznie tracą te strony, które nie są skonstruowane w sposób przyjazny dla urządzeń mobilnych. Jak bowiem informuje Google, witryny pozbawione RWD mogą się utrzymać na przyzwoitych miejscach jedynie jeśli dostarczają wartościową treść. Jednocześnie algorytmy – za sprawą wdrożenia technologii AMP (Accelerated Mobile Pages) – biorą pod uwagę również szybkość ładowania strony.
Jak podkreślają eksperci z INTERNETUM.com, każda agencja marketingowa, która chce skutecznie pozycjonować witryny swoich klientów, musi mieć na uwadze wagę, jaką Google przywiązuje do wysokiej jakości, świeżego contentu. Przydatne okazują się nie tylko narzędzia pozycjonowania, ale i obserwowania efektów pracy. Jak bowiem pokazują wyniki tegorocznego badania Search Engine Journal’s annual survey, 77 proc. ankietowanych agencji specjalizujących się w SEO uważa, że pełny audyt pozycjonowania powinien być przeprowadzony raz na 6 miesięcy, a jednocześnie 56 proc. deklaruje, że nigdy nie przeprowadziło go dla nowego klienta.

Autor: Silesian

Tagi: Za sterami agencji marketingowej pozycjonowanie