Przejdź do treści
Przejdź do stopki

E-handel w 2016 roku. Czas płatności mobilnych

Treść

Analitycy rynkowi zidentyfikowali najważniejsze trendy w rozwoju handlu internetowego w 2016 roku. Dominującą tendencją jest mobilność. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych?

Jak wynika z raportu UDC w roku 2016 dostęp do Internetu będzie miało 3,2 miliarda ludzi, z czego ponad 2 miliardy przez urządzenia mobilne. Liczba ta ma rosnąć średnio o ponad 25 proc. rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat. E-handel przekształca się więc coraz silniej w M-handel - zakupy dokonywane za pomocą smartfona lub innego urządzenia mobilnego a nie komputera. Według analityków to właśnie mobilność będzie dominującym trendem w 2016 roku i najsilniej wpłynie na funkcjonowanie handlu w Internecie.

Płatności mobilne to już standard

Rosnąca popularność aplikacji zakupowych dedykowanych dla smartfonów sprawia wiąże się z coraz większą popularnością tzw. szybkich płatności. Trudno dziś sobie wyobrazić nowoczesny sklep internetowy, który nie posiada opcji płatności mobilnych. Dlaczego płatności mobilne podbiły rynek? Oto ich atuty.

Szybkość i wygoda. Płatności mobilne takie jak Dotpay stawiają na minimalizację liczby kroków, jakie wykonać musi klient, by sfinalizować transakcję. Dzięki skróconej ścieżce płatności klient wybiera formę płatności z poziomu sklepu internetowego lub aplikacji, a następnie kierowany jest na stronę swojego banku lub do formularza płatności kartą kredytową1. Nie musi już wprowadzać danych transakcji – wystarczy ją tylko potwierdzić.

Globalność. Współczesny konsument nie chce ograniczać się do sklepów ze swojego kraju, swobodnie porusza się po aplikacjach z całego świata. Dotpay odpowiada na to wyzwanie, oferując płatności międzynarodowe w oparciu o trzy model rozliczeń: przyjmowanie płatności w walutach obcych, przyjmowanie płatności w walucie karty (obejmuje aż 32 waluty) oraz SEPA - dodatkowy kanał płatności umożliwiający przyjmowanie przez e-sklep płatności w EURO2.

Bezpieczeństwo. Czujność internautów, a więc wyczulenie na podmianę strony www na do złudzenia podobną do naszego serwisu, czy oprogramowanie podmieniające nr konta to jedno. Specjaliści z Dotpay zwracają uwagę na to, jak istotne jest bezpieczeństwo w procesie dokonywania płatności. W przypadku płatności online serwisy i sklepy online, wybierając operatora płatności, powinny zwrócić uwagę na to jakie zabezpieczenia gwarantuje. Czy spełnia on wymogi KNF nakładane na instytucje płatnicze, a zapewniające najwyższy standard bezpieczeństwa transakcji.

Według ekspertów płatności mobilne wraz ze skróconą ścieżką płatności to, korzyść nie tylko dla płacących, którzy zakupy mogą teraz realizować szybko, wygodnie i bezpiecznie, gdziekolwiek są i kiedykolwiek. Nawet podczasj pikniku, popijając lemoniadę w dobrym towarzystwie. Z analiz zachowań klientów sklepów internetowych wynika, że największym problemem sprzedawców jest tzw. porzucanie koszyka, a więc rezygnacja z zakupu w ostatniej chwili przed finalizacją transakcji. W czasach mobilności i wielozadaniowości sklep walczy o uwagę klienta z dziesiątkami innych aplikacji i mediów społecznościowych. Sprawny i szybki system płatności sprawia, że klienci rzadziej rezygnują z zakupów, bo finalizacja całego procesu nie wymaga od nich dużego wysiłku. Dla serwisów i sklepów online oznacza to nowe możliwości rozwoju. Zwiększenie zasięgu, a co za tym idzie, szansę na większe obroty i zyski.

żródła:
1. http://www.dotpay.pl/skracanie-sciezki-platnosci/
2. http://www.dotpay.pl/mozliwosc-przyjmowania-wplat-w-walutach-obcych/

Autor: Andrzej Kuczera