Portal Niedziela - 9 sierpnia 2020 Klary, Romana, Rozyny     "Każdy człowiek jest innym kwiatem w ogrodzie wszechświata. Dlatego emanuje sobie tylko właściwym pięknem" - Aldona Różanek
Szukaj     Szukaj wg branż
Powiększ +

2020-06-30 Czym jest CTR i jak zadbać o wysoką klikalność działań reklamowych?

Wskaźnik CTR pozwala monitorować skuteczność różnorodnych działań promocyjnych w kanałach online. Ułatwia m.in. na ocenę skuteczności reklam Google Ads oraz ewaluację zaangażowania odbiorców w kampaniach SEO czy email marketingu. Dlaczego warto dbać o wysoką klikalność CTR i jak to osiągnąć?


Oto najważniejsze informacje i wyzwania związane z optymalizacją CTR w kampaniach marketingowych. Jeśli chcesz poznać przydatne techniki pozwalające zwiększyć ruch na stronie internetowej przy pomocy tego wskaźnika, przeczytaj nasz tekst: https://adcookie.pl/jak-poprawic-ctr-i-zwiekszyc-atrakcyjnosc-wyniku-google/.


Co to jest CTR i o czym informuje?


Click through rate, znany także jako CTR lub współczynnik klikalności, to podstawowy parametr marketingowy mierzący skuteczność reklam online. W skrócie jest to iloczyn liczby unikalnych kliknięć i wyświetleń danego formatu, którego procentowy wynik informuje o zaangażowaniu adresatów kampanii. Przykładowo, jeśli Twój newsletter trafia do tysiąca osób, a tylko stu odbiorców z niego korzysta, to CTR takiej wysyłki kształtuje się na poziomie 10%. Podobnie jest z reklamą banerową –wielu użytkowników wyświetla grafikę promocyjną w trakcie przeglądania Facebooka lub wyszukiwania informacji w Google, lecz tylko wąska ich grupa w nią klika, podejmując wartościową dla kampanii akcję. Wskaźniki CTR monitorują te zależności, dzięki czemu możliwe staje się udoskonalanie komunikacji marketingowej lub szybkie testowanie nowych rozwiązań promocyjnych.


Jakie czynniki wpływają na wysoki wskaźnik CTR?


Wysoki CTR oznacza, że z działaniami promocyjnymi zmierzasz w dobrym kierunku, a reklamy trafiają do odbiorców, którzy doceniają ich treść oraz sposób dystrybucji. Z kolei wskaźniki CTR Google Ads na poziomie 1-3% to sygnał alarmowy, że reklamy są całkowicie nieskuteczne. Jakie kroki podjąć celem zwiększenia CTR? Oto najważniejsze z nich:



  • segmentacja odbiorców,

  • optymalizacja słów kluczowych,

  • sformuowania call to action (CTA),

  • stosowanie języka korzyści,

  • testy porównawcze A/B,

  • wykorzystanie grafiki i emotikon,

  • optymalizacja reklam pod kątem SEO.


Istotny dla CTR jest również timing działań marketingowych – atakowanie grupy docelowej zbyt dużą liczbą komunikatów zazwyczaj przynosi spadek klikalności. Podobnego efektu możemy spodziewać się, jeśli emisja reklam nie uwzględnia harmonogramu odbiorcy, który przegląda internet w określonych porach dnia czy nocy.


Jaki CTR Google Ads można uznać za satysfakcjonujący?


Kampanie na poziomie 100% CTR nie zdarzają się wcale. Oznaczałoby to, że każdy odbiorca reklamy kliknąłby w link lub grafikę, doceniając jej unikalną treść. W praktyce marketingowej CTR Google AdWords wynoszący 8-15% to wynik dobry, jeśli działamy w sieci wyszukiwania. Nieco inaczej jest w sieci reklamowej Google (witrynach partnerskich) gdzie niezłym wynikiem jest CTR powyżej 0.5%. Nie oznacza to jednak, że niemożliwe jest wypracowanie wyników o wiele wyższych, na poziomie nawet 20-30%.


Warto pamiętać, że wysoki współczynnik CTR nie zawsze przekłada się na zwiększoną konwersję. Czasem kampania generująca mniejsze zaangażowanie, pozyska więcej osób, które po kliknięciu w reklamę zdecydują się wykonać dodatkową akcję na stronie, np. kupując produkt lub wypełniając formularz kontaktowy.





Silesian


 Aktualności
09/08 O. T. Rydzyk CSsR w ,,Naszym Dzienniku": Park Pamięci Narodowej nosi nazwę ,,Zachowali się jak trzeba", ponieważ to miejsce ma uczyć nas, jak należy się zachować
09/08 Uroczyste otwarcie Parku Pamięci Narodowej
09/08 PiS zapowiada zmiany w rządzie, ale i w strukturach partii. Szczegóły mamy poznać jesienią
08/08 Prezydent A. Duda zamanifestował sprzeciw wobec prowokacji aktywistów LGBT
08/08 Min. Zdrowia: Od 1 września obowiązkowe ma być posiadanie zaświadczenia o przeciwskazaniach medycznych dot. noszenia maseczek
08/08 Prezydentura spełnionych obietnic
08/08 [TYLKO U NAS] Min. D. Piontkowski: Trzeba kompleksowo rozmawiać o tym, co dzieje się w polskim systemie edukacji. Może zabraknąć pieniędzy na kolejny wzrost wynagrodzeń
 Duchowość, Religia, Kościół
09/08 Zalać się łzami przed Bogiem
09/08 Rewolucja Matki Magdaleny Mortęskiej OSB / część 2 /
08/08 Przewodniczący Episkopatu: Nie da się uleczyć państwa bez moralności i dojrzałości w polityce
08/08 Odrzućmy lęki, oprzyjmy się o prawdziwą, sensowną wartość...


 © Wszelkie prawa zastrzeżone - Interaktywna Polska Sp. z o.o. (18) 4490077; 509 740 777 ; e-mail: biuro@iap.pl

www.csz.gminagrybow.pl www.gosir.gminagrybow.pl wieliczka.eu - zaprasza Burmistrz Artur Kozioł