Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Pozycjonowanie stron - na czym polega i dlaczego warto?

Treść

Prowadząc stronę internetową z pewnością zauważyłeś, że niektóre strony pojawiają się w początkowych wynikach wyszukiwania, podczas gdy inne całkiem daleko. Tak szczerze, to ile pierwszych stron sprawdzasz w czasie wyszukiwania w wyszukiwarce Google? Z pewnością jest to tylko kilka lub kilkanaście pierwszych wyników. Wyższa pozycja to większy ruch na danej stronie, dlatego pozycjonowanie stron jest tak ważne. Dzięki działaniom SEO możesz skutecznie rozwinąć skrzydła swojego biznesu. Działania pozycjonujące są niezwykle czasochłonne i nieco skomplikowane, dlatego dobrze jest oddelegować je specjaliście w branży.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO, ang. Search Engine Optimization) to nazwa wszystkich działań, które mają na celu optymalizację witryny www tak, aby była bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki internetowej. SEO obejmują również realizację zadań związanych z link buildingiem. Wszystkie te działania to staranne przybliżanie się do algorytmu wyszukiwarki w celu zwiększenia widoczności strony internetowej w naturalnych, czy inaczej zwanych organicznych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron w Google to przemyślane i nieco skomplikowane działania o charakterze SEO, które dokonywane są na danej stronie, czyli on-site. Warto zaznaczyć, że niezwykle ważne jest zarówno optymalizowanie stricte ze strony technicznej, jakość umieszczanych treści jak również zadbanie o najmniejszy szczegół o tzw. UX, czyli user experience. Jednak z drugiej strony mamy tzw. off-site, który polega przede wszystkim na pozyskiwaniu jak najbardziej wartościowych linków.

Pomimo, że skuteczne pozycjonowanie stron www może wydawać się łatwe i mało skomplikowane, to jednak jest całkowicie odwrotnie. Proces pozycjonowania jest nieco skomplikowany a do tego wieloetapowy i czasochłonny. Jednak opłaca się włożyć nieco więcej wysiłku, ponieważ efekty są wprost proporcjonalne do zaangażowania.

Zmienne i dynamiczne środowisko algorytmu najpopularniejszej wyszukiwarki jaką jest Google, niejako wymusza nieustanną pracę nad wynikami. Algorytm wyszukiwarki promuje wyłącznie content najwyższej jakości, który dodatkowo jest unikalny w swojej tematycznej niszy. Oprócz tego SEO freelancer musi zadbać o to by jednocześnie spełnić szereg dodatkowych wymagań, aby jego działania były skuteczne. Są to:

  •  dostępność witryny dla robotów wyszukiwarek,
  •  optymalizacja umieszczanego contentu SEO pod algorytm wyszukiwarki,
  •  przede wszystkim jakość, ale i długość przedstawianych treści,
  •  optymalne zakotwiczenie słów kluczowych w tytułach treści,
  •  zamieszczanie linków przychodzących o najwyższej jakości,
  •  interesujące, ciekawe uwagi opisy,
  •  stosowanie bezpiecznego protokołu HTTPS,
  •  optymalizacja nagłówków H1, H2, H3, 
  •  użyteczność strony, tzw. UX, ang. user expierience,
  •  krótkie, ale i przyjazne adresy URL,
  •  całkowita optymalizacja zamieszczanej grafiki i wideo,
  •  optymalizacja strony pod użytkownika na urządzeniach mobilnych,
  •  szybkość strony www,
  •  zastosowanie danych strukturalnych,
  •  dostosowanie nawigacji wewnętrznej pomiędzy poszczególnymi podstronami,
  •  wiek a co jest z tym związane, autorytet domeny,
  •  zagwarantowanie właściwej indeksacji witryny,
  •  zweryfikowany profil w usłudze Google Moja Firma,
  •  odnośniki do Social Mediów firmy.

Działania SEO gwarantują intensyfikację ruchu na stronie, jednak należy pamiętać, aby równolegle budować świadomość marki a także być otwartym na pozyskiwanie potencjalnych klientów.

Dlaczego warto pozycjonować witryny internetowe?

Ciekawostką jest, że miesięcznie z Google korzysta ponad 20 milionów aktywnych użytkowników, co przekłada się na około 93% ogólnej ich liczby. Jest to niezbity dowód na to, że warto skupić się na internetowym marketingu, bowiem możesz liczyć na szereg korzyści. I chociaż możesz sam próbować swoich sił w tym temacie, zdecydowanie polecam skorzystanie z usług SEO freelancera, który zna tajniki tej branży. Warto również pamiętać, że raz uzyskane efekty nie są długowieczne. Algorytm ulega przekształceniom, za którymi należy podążać, a uzyskane pozytywne rezultaty to długa i żmudna droga.

Długoterminowa współpraca z pozycjonerem gwarantuje takie korzyści jak:

  •   znaczny wzrost widoczności w wynikach Google,
  •   intensyfikację ruchu na stronie internetowej,
  •   wzrost zainteresowania produktami lub usługami,
  •   więcej zapytań ze strony internetowej,
  •   wzrost sprzedaży produktów lub usług,
  •  sukcesywny wzrost rozpoznawalności firmy,
  •   budowanie rozpoznawalności i prestiżu w branży,
  •   przewaga nad konkurencją.

Korzyści, które Ty możesz wykorzystać na własny sukces. I pomimo tego, że jest to duży wysiłek warto go podjąć bo efekty mogą okazać się zaskakujące. Aby działania SEO faktycznie miały sens w pierwszej kolejności przeprowadza się szczegółowy audyt SEO. Stawiam na pełną przezroczystość działań, dlatego oferuję bezpłatny audyt SEO, dzięki któremu możliwe jest ustalenie skutecznej strategii długofalowej.

Pozycjonowanie a płatne reklamy - w co warto inwestować?

Jak już wcześniej zostało wspomniane pozycjonowanie to długotrwała praca na dobre wyniki. Pozycjonowanie pozwala na uzyskanie naturalnych wyników, jednak niektórzy wolą pójść nieco na skróty. Takim skrótem są płatne reklamy Google AdWords, dzięki którym Twoja strona pojawi się całkowicie nad wynikami wyszukiwania. Jednak wytłumaczmy sobie coś od razu. Reklama jest aktywna tylko w czasie kiedy za nią płacisz. Gdy koszty się skończą - skończy się reklama. Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie a AdWords to dwie różne rzeczy, dlatego najpierw należy ustalić główny cel, który pomoże w doborze odpowiedniego rozwiązania.

Pozycjonowanie stron www to nie jednorazowa akcja, chociaż niestety wciąż taki mit jest popularny. Skutecznie pozycjonowanie stron to wynik racjonalnych i prowadzonych na bieżąco działań SEO. Dodatkowo w wyniku skutecznych działań SEO strona www pojawia się nie tylko w organicznych wynikach ale również w tzw. mapach Google ponad wszelkimi wynikami a czasami nawet po ich prawej stronie.

Gdzie szukać dobrego pozycjonera?

Znalezienie dobrego pozycjonera to nie lada wyzwanie. Szczegóły, szczególiki to czasem taka "wiedza tajemna". SEO freelancer to doskonała opcja, ponieważ oprócz tego, że zna się na rzeczy to jeszcze znajdzie odpowiednią ilość czasu na skupienie się na realizacji indywidualnego zlecenia. Oczywiście, że można samemu próbować bawić się w chowanego z Google i być może znaleźć się w top 10, jednak szybciej i zdecydowanie bardziej efektywnie jest zatrudnić specjalistę. Konkurencyjne ceny i gwarancja zadowalających rezultatów.

Nie trać czasu i energii na nieskuteczne walki z algorytmem SEO, pozwól że się tym profesjonalnie zajmę. Skomplikowane słownictwo, działanie algorytmu, słowa kluczowe, jakość contentu a także wiele innych aspektów, które wpływają na efektywność pozycjonowania mogą spowodować zawrót głowy. Moje doświadczenie pozwala na opracowanie skutecznej kampanii, dzięki czemu Twoja strona www będzie bardziej widoczna i rozpoznawalna.

Serdecznie zapraszam do wybranej formy kontaktu, gdzie zapoznasz się z kompleksową ofertą działań pozycjonujących.

Autor: Silesian