Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Mapa witryny

Treść

Założenie strony internetowej firmy, nie jest już niczym wyjątkowym. Każde, nawet najmniejsze przedsiębiorstwo celuje w promocję działalności na szeroką skalę, gdyż większość osób wszystkie zapytania kieruje za pomocą wyszukiwarek internetowych.
To czy nasza witryna osiągnie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwani, jest zależne od wielu czynników, wśród których wymienia się przede wszystkim optymalizację strony (frazy kluczowe, publikowanie ciekawych treści, równoległe prowadzenie wersji mobilnej oraz działania marketingowe).
Przyspieszenie tego długofalowego procesu można osiągnąć dzięki indeksowaniu. Bez własnego wkładu pracy, nie możemy oczekiwać, że kilka dni po publikacji strony, zaczną ją odwiedzać rzesze potencjalnych klientów. Możemy zauważyć niemały ruch, który z pewnością nie zaspokoi naszych oczekiwać. Dlatego warto skorzystać z formularza Google, który pozwala na dodanie witryny do bazy danych. Następnie robot weryfikuje stronę (m.in. czy jest zauważalny SPAM, za dużo użytych fraz kluczowych oraz skopiowane z innych witryn treści) i nadaje jej odpowiednią rangę.
Jeśli chcemy, aby ten proces przebiegał szybciej, a przede wszystkim skutecznie, dobrym rozwiązaniem będzie utworzyć mapę witryny, czyli miejsce, w którym dostępne są wszystkie odnośniki do podstron. Wykorzystanie mapy jest przydatne, zwłaszcza, gdy witryna jest obszerna, znajduje się na niej spora ilość treści i linków. Również pomaga w przypadku stron posiadających dosyć duże archiwum, a także tych zawierających wszelkiego rodzaju multimedia.
Dla laika może się to wydawać skomplikowanym procesem, jednak dzięki szerokiemu wyborowi oprogramowani, wystarczy poświęcić tylko chwilę, a resztą zajmie się aplikacja. Mapę witryny należy zgłosić do Google, a w tym celu potrzebne będzie użycie Narzędzi Google, do których wygrywa się specjalny plik z wygenerowaną mapą. Potem wystarczy czekać na pierwsze rezultaty. Oczywiście awansowanie z dwudziestej na dziesiątą pozycję w rankingu nie wydarzy się w jeden dzień, jednak zaleca się wykorzystanie wszystkich możliwych etycznych działań, których celem jest pokonanie konkurencyjnych witryn. Chcąc zlecić przykładowo pozycjonowanie stron, to warto wybrać sprawdzoną agencję.
Mapa witryny jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą, aby efekty pozycjonowania ich strony były jeszcze lepsze. Utworzenie mapy usprawnia nawigację, pomaga w uzyskaniu lepszej widoczności dla Google, ponadto pozwala udostępniać dane na temat zmian, które zostały wprowadzone na stronie. Należy pamiętać, że najwięcej wyświetleń witryny generują dzięki wyszukiwarce Google, dlatego naszym zadaniem jest wykorzystanie wszystkich możliwych usprawnień, dzięki którym algorytmy będą jak najlepiej traktować naszą witrynę.

Autor: Silesian

Tagi: Mapa witryny