Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Zamawianie kuriera online - wszystko co powinieneś wiedzieć

Treść

Co oznacza broker usług kurierskich, czym się zajmuje i czemu warto korzystać z jego usług?
Korzystanie z brokerów usług kurierskich
Broker usług kurierskich z definicji to przede wszystkim podmiot pośredniczący pomiędzy dużymi firmami kurierskimi a konsumentem. Dzięki tego typu współpracy brokerzy mogą oferować swoim klientom realizację transakcji w niższych, bardziej atrakcyjnych cenach. Poprzez wykonywanie wielorakich zamówień i wspólną kooperację działań może być korzystniejszym i pewniejszym rozwiązaniem niż wybór jednej konkretnej firmy kurierskiej. Tutaj mamy szeroką gamę usług różnych form na rynku, nie zamykamy się i nie ograniczamy. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców wysyłających wiele paczek i przesyłek zarówno w kraju, jak i za granicą.
Wybór odpowiedniego przewoźnika
Korzystając z oferty brokera mamy więc możliwość wyboru określonego przewoźnika/kuriera, który będzie zajmował się dostarczeniem naszej przesyłki. Broker funkcjonujący jako wirtualny operator przedstawia nam dostępne oferty. Jak zamówić kuriera? Po wejściu na platformę internetową oraz podaniu wymiarów przesyłki system generuje listę przewoźników mogących zrealizować zlecenie. Następne kroki zależą już indywidualnie od konsumenta i wyboru danej firmy kurierskiej (czy innego sposobu dostarczenia paczki/przesyłki) w zależności przykładowo od ceny czy lokalizacji. W następnych krokach możemy skorzystać z dodatkowych udogodnień jak ubezpieczenie przesyłki czy terminowe doręczenie (np. w tym samym dniu). W zależności od naszej wstępnej selekcji dodatkowe funkcje mogą się od siebie różnić.
Oczekiwanie na kuriera
Jak wspominaliśmy we wcześniejszym paragrafie możemy mieć wiele opcji do wyboru.
doręczenie SameDay (jeszcze w tym samym dniu)
doręczenie terminowe (ustalamy godzinę do której ma pojawić się kurier z daną przesyłką)
ustalenie terminu nadania paczki
stałe godziny odbioru dostaw (dla firm)
Kontakt z kurierem
W sieci pojawia się wiele pytań oraz uwag odnośnie kontaktu z kurierem, realizującym naszą wysyłkę/zamówienie. Średni przedział godzinowy pracy kuriera waha się pomiędzy godziną 08:00 a 18:00. Zazwyczaj rano planowany jest czas oraz trasa przejazdu, najwcześniej kurier więc może pojawić się u nas w okolicy godziny 09:00. Jeżeli chodzi o kontakt telefoniczny z doręczycielem, niektórzy przewoźnicy nie udostępniają bezpośredniego numeru - należy wówczas kontaktować się zazwyczaj z działem obsługi klienta - który poda nam szczegółowe informacje na temat naszej paczki/przesyłki. Kurierzy posiadają nasze dane adresowe oraz numer komórkowy, jednakże nie mają obowiązku informować nas o swoim przybyciu. Korzystając z posiadanych wiadomości, gdy kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, może próbować wówczas kontaktować się z nami telefonicznie bądź sms-owo.
Przygotowanie dokumentów
Najważniejszym dokumentem, który uprawomocnia przewoźnika do wykonania zlecenia jest, list przewozowy. List służy jako potwierdzenie zawarcia umowy pomiędzy brokerem/przewoźnikiem a klientem. List przewozowy najczęściej dostarczony zostanie elektronicznie na podany wcześniej adres e-mail. Po zaksięgowaniu wpłaty/opłaty za dane zlecenie otrzymamy stosowną wiadomość. Certyfikat drukujemy, a następnie przyklejamy na paczkę bądź przekazujemy bezpośrednio na ręce kuriera.
Co zyskujesz korzystając z brokera?
Niższe stawki bez zobowiązań wiążących na dłuższy okres czasu oraz bez zobowiązań ilościowych. Wygodny panel pozwalający na wysyłkę paczek bez wychodzenia z domu. Twoje przesyłki kurierskie dotrą szybko i na czas od domu do domu. Zyskujesz wygodę i bezpieczeństwo z krótszym czasem nadania.

Autor: Silesian

Tagi: Zamawianie kuriera online - wszystko co powinieneś wiedzieć